Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

Το ηλιακό μας σύστημα - Η Γη και η Σελήνη

Η εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας ήταν το έναυσμα για την εισαγωγή της θεματικής προσέγγισης 
"Το ηλιακό μας σύστημα". 
Μιλάμε για τη μέρα και τη νύχτα και τις δραστηριότητές μας κατά τη διάρκειά τους.





Στην οθόνη του η/υ βλέπουμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο που εξηγούν επιστημονικά την εναλλαγή τους.




Δημιουργούμε εικαστική απεικόνιση 
της μέρας και της νύχτας.
Σχεδιάζουμε με μολύβι κύκλο και ακτίνες. Με νερομπογιές και με χρώματα θερμά και ψυχρά (θερμά χρώματα για την 
ημέρα : κίτρινο, πορτοκαλί, ώχρα, κόκκινο και ψυχρά για τη νύχτα : μαύρο, μπλε, πράσινο, μοβ) και δημιουργούμε τα "πρόσωπα" της μέρας και της νύχτας)



























Μιλήσαμε για τη γη ως πλανήτη και καταγράψαμε 
τι έχει ως χαρακτηριστικά.




Εκπαιδευτικά βίντεο που δείχνουν τις ομορφιές του πλανήτη μας, γέμισαν με εικόνες τα μάτια μας.


  







Είδαμε πως είναι η γη στην επιφάνειά της. 
Πώς είναι όμως το εσωτερικό της; 
Μιλάμε για τον φλοιό, τον μανδύα και τον πυρήνα.



Μας βοήθησε ιδιαίτερα ένα ομοίωμα της γης, 
φτιαγμένο από πλαστελίνη.




Το κόψαμε στη μέση και είδαμε πως είναι 
η δομή του εσωτερικού της γης μας!





Πώς μπορούμε να δούμε όμως, στην πραγματικότητα, το υλικό που υπάρχει στον μανδύα της γης; 
Πώς φαίνεται αυτό στην επιφάνειά της;
Την απάντηση έδωσαν τα παιδιά : η λάβα από τα ηφαίστεια!
Μιλήσαμε για τα ηφαίστεια, που βρίσκονται στον χάρτη,  τα ενεργά και τα ανενεργά και πώς λειτουργούν. Κάναμε πείραμα μέσα στην τάξη, δημιουργώντας μία "έκρηξη" σε ομοίωμα ηφαιστείου, χρησιμοποιώντας σόδα, ξύδι και κόκκινη μπογιά!
(φυσικές επιστήμες)










Η ενασχόλησή μας με τα ηφαίστεια δεν σταμάτησε εδώ. Μέσω της εικαστικής τέχνης, δημιουργήσαμε τα δικά μας ηφαίστεια! Για την έκρηξη όμως, εφαρμόσαμε μία τεχνική, που ενθουσίασε τα παιδιά : απλώσαμε την κόκκινη μπογιά πάνω στο χαρτί και φυσώντας τη με καλαμάκι  την κατευθύναμε έτσι ώστε να φαίνεται σαν έκρηξη, με στόχο κυρίως τη διασκέδαση, την εξερεύνηση της δημιουργικότητας αλλά και την ενδυνάμωση μερών του σώματος απαραίτητων για τη σωστή άρθρωση και ομιλία (χείλη, μαλακή υπερώα, έλεγχος της γλώσσας και σωστή τοποθέτησή της, πνεύμονες, αναπνευστικό σύστημα) και ενισχύοντας τον συντονισμό και κατεύθυνση χεριού - ματιού. 


                          
 

                         


                         

   
                       
 

                         


                         


                         


                     
   

                         


                       
  


 

 

 

 


Τα παιδιά συμπλήρωσαν τις ζωγραφιές τους επιλέγοντας τα υλικά της αρεσκείας τους.
Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά!









Μιλήσαμε για τη Σελήνη, το δορυφόρο της Γης και για τις φάσεις της καθώς διαφορετικές όψεις της φωτίζονται από τον ήλιο κατά την περιφορά της γύρω από τη Γη. Μαθαίνουμε λοιπόν τις φάσεις της και τις αποτυπώνουμε σε φύλλο εμπέδωσης και κατανόησης της διαδικασίας.













Παίζουμε με το μοντέλο που δείχνει τον Ήλιο, τις κινήσεις της Γης και τη κίνηση της Σελήνης.








Διαβάζουμε το υπέροχο βιβλίο "Ο φεγγεροσκεπαστής" 
του Έρικ Πιμπαρέ, εκδ. Αίσωπος.




Στις ελεύθερες δραστηριότητες, δημιουργούμε....





Διαβάζουμε το βιβλίο του Έρικ Καρλ "Παρακαλώ μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι", εκδ. Καλειδοσκόπιο, που άρεσε πολύ στα παιδιά. Και όπως ο μπαμπάς της Άννας έφτασε με μια τεράστια σκάλα στο φεγγάρι επειδή του το ζήτησε η Άννα, έτσι κι εμείς ζωγραφίσαμε τον ουρανό και τη δική μας σκάλα 
να ανεβούμε στο φεγγάρι...



Το φεγγάρι μας είναι από αλουμινόχαρτο και τις σκάλες σχεδίασαν μόνα τους τα παιδιά.












































3 σχόλια:

  1. Υπέροχες ιδέες, ταλαντούχοι καλλιτέχνες ! Θα κλέψω ιδέες ... 😉

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραίες δραστηριότητες! Μπράβο! Θα ετοιμάσω σκάλες, ν ανεβούμε κι εμείς στο Φεγγάρι!Τέλεια ιδέα, Βάσω μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεισμός! Σεισμός! Μην σε πιάνει, όμως, πανικός!

 Τις προηγούμενες ημέρες στην τάξη μας, ασχοληθήκαμε με το γεωλογικό φαινόμενο του σεισμού. Τι γνωρίζουμε για τον σεισμό; Το ιστόγραμμα δείχ...