Παρασκευή 10 Μαΐου 2019

Γιορτή της μητέρας 2019

Είπαν του ήλιου "γιορτάζει η μάνα"
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας "γιορτάζει η μάνα"
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το 'μαθαν τα πουλιά "γιορτάζει η μάνα"
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το 'μαθαν τ' άνθη "γιορτάζει η μάνα"
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.
Τ' άκουσε η βροχή αλλά δεν έκλαψε,
δάκρυ δεν κάνει να κυλήσει αυτή τη μέρα.
Τ' άκουσε ο ουρανός και άνοιξε διάπλατα
πείτε ευχές, μύριες ευχές για τη μητέρα.
                                       Γεώργιος Μαρτινέλλης

Η προετοιμασία στην τάξη μας για τη γιορτή της μητέρας ξεκίνησε αμέσως μετά την επιστροφή μας από τις διακοπές του Πάσχα. Οι  μητέρες μας είναι τόσο σημαντικό κεφάλαιο στις ζωές μας, που θα μπορούσαμε να μιλάμε 
γι΄αυτές ώρες ολόκληρες.
Κλείσαμε τα μάτια μας, σκεφτήκαμε ο καθένας τη δική του μανούλα και αμέσως κάτι είπαμε σ' αυτές.



Μιλήσαμε ο καθένας για τη δική του μαμά και διαπιστώσαμε ότι η μαμάδες ... τα κάνουν όλα! 
Πόσες δουλειές κάνει η μαμά;




Για τη μητέρα έχουν γραφτεί τραγούδια και ποιήματα, μεγάλοι ζωγράφοι έχουν υμνήσει με τα έργα τους τη σχέση μάνας και παιδιού. Ένας από αυτούς ο Γκούσταβ Κλιμτ, αυστριακός ζωγράφος, από τους σημαντικότερους του περασμένου αιώνα. Το έργο του "Μητέρα και παιδί" (1905)  είναι η προσπάθεια του ζωγράφου να αποτυπώσει στον καμβά 
τη μοναδική αυτή σχέση.




Παρατηρήσαμε τον πίνακα και εκφραστήκαμε συναισθηματικά γύρω από αυτόν. Με τους ήχους της "Άνοιξης" του Αντόνιο Βιβάλντι, δώσαμε με τις νερομπογιές μας, τα δικά μας χρώματα στο σχέδιο του Κλιμτ.
















Διαβάσαμε το έργο του Ντιμίτερ Ινκιόφ "Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό" και μαγευτήκαμε από τις μπάμπουσκες κούκλες που κρύβουν στην κοιλίτσα τους μία μικρότερη κουκλίτσα. Μας δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούμε λίγο με τα μαθηματικά, σειροθετώντας μπάμπουσκες από την πιο μεγάλη στην πιο μικρή
 και αντίστροφα.












Και αφού μιλάμε για μαθηματικά, κάνουμε και αντιστοιχίσεις ταιριάζοντας μαμάδες και παιδιά στο ζωικό βασίλειο...




Μια άλλη εικαστική δραστηριότητα, με μεικτή τεχνική, παίζοντας με τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη "μαμά", ήταν αυτή : χρησιμοποιήσαμε τη λέξη "μαμά" σε στένσιλ και γύρω από αυτό, σε χαρτί ακουαρέλας, γεμίσαμε χρώματα χρησιμοποιώντας αντί για πινέλα, μπατονέτες.
 Η τάξη μας γέμισε χρώματα και γλυκιές λεξούλες....












Ήρθε και η ώρα να ετοιμάσουμε τα δώρα στις μανούλες μας. 

  • Ένα γράμμα


  • Τη φωτογραφία μας σε καδράκι με καρδούλα "μαμά"


  • "Το λουλούδι της αγάπης" . Τα παιδιά απαντούν, σε προσωπική "συνέντευξη" σ΄αυτά που τους ζητώ, κάνοντας παρομοιώσεις, μεταφορές και εκφράζοντας με γλυκό και ευγενικό τρόπο τα αισθήματά τους για τις μανούλες τους. 

Ζητούμενα : Η μαμά μου είναι όμορφη σαν....
                                        είναι καλή σαν ....
                                        είναι έξυπνη σαν ....
                                        είναι γλυκιά σαν .....
                                        με φροντίζει όπως .....
                                        μ' αγαπάει ....

6 σκέψεις, 6 πέταλα λουλουδιού. Στο κέντρο πάντα η μαμά. Και η αγάπη πήρε μορφή, ένα όμορφο λουλούδι, ένας μύλος που κινείται με τον αέρα της αγάπης.
























             

             

              

             

             

                                                       

Τα δώρα των παιδιών του 2ου Νηπιαγωγείου Πέλλας  




Και του χρόνου!








                                          














2 σχόλια:

Σεισμός! Σεισμός! Μην σε πιάνει, όμως, πανικός!

 Τις προηγούμενες ημέρες στην τάξη μας, ασχοληθήκαμε με το γεωλογικό φαινόμενο του σεισμού. Τι γνωρίζουμε για τον σεισμό; Το ιστόγραμμα δείχ...